Przypadki chodzą po motocyklistach

Znacie taki motyw, że coś Was uwiera? Niby wszystko jest tak samo, wy zachowujecie się podobnie, a jednak nie bangla. Może to być zachowanie jakiegoś dobrego znajomego. Może to być przeczucie na ulicy, którą przemierzacie po raz 20 w tym tygodniu. Wreszcie, może to być coś tak prozaicznego, jak metka w ulubionych gaciach. Metka, której nigdy tam nie było.

Na pewno słyszeliście o rytuałach Rossiego. Wiecie, kask odłożony zawsze po tej samej stronie, jakieś tańce przed motocyklem, wreszcie poprawianie skóry na tyłku. Każdy z nas ma takie rytuały. Ciekawe jest jednak to, jak mocny dyskomfort powoduje ich pominięcie. Swego czasu nie potrafiłem wsiąść na moto bez zegarka na ręce. Panta rei, memento mori, niezbyt oryginalne, wiem. Spróbujcie to wytłumaczyć mojej podświadomości, która zakodowała obecność tego zegarka podczas jednej z gleb? Pech chciał, że skończyłem wtedy jedynie z kompletem siniaków i uwierzyłem w jego nieziemską moc (jak to teraz czytam to myślę o sobie z wyrozumiałością). Wkrętka była na tyle mocna, że bez zegarka zaczynała mi cierpnąć ręka, a motocykl nie chciał skręcać.

Czasem jest jednak tak, że mimo odbycia kompletu rytuałów, wciąż coś nie gra. Na pewno znacie to uczucie, kiedy pewnego dnia zakładacie swoją ulubioną kurtkę, a ona zwyczajnie nie leży. Po szybkiej kontroli parametrów wagi i brzucha okazuje się, że niby wszystko bez zmian, a stary kombinezon ni cholery nie pasuje. Gorzej, z każdą kolejną sekundą zaczynacie się w nim czuć jak larwa przed metamorfozą. Wyciągacie protektory, próbujecie spasować wszystko na nowo, dalej nic. Jedni w końcu akceptują taki stan rzeczy, inni rezygnują z jazdy i z oklapniętymi uszami wracają do domu. Licho nie śpi.

unnamed

Zbiegi okoliczności, które powstają w takich sytuacjach, to już śmiertelnie poważny temat. Przekonałem się o tym podczas tegorocznych harców na Slovakiaring. Z każdym kolejnym zakrętem nurkowałem coraz głębiej, aż tu nagle czuję, jakby mi ktoś wpakował halabardę prosto w serce. Myślę, cholera, za bardzo się podjarałem i mam zawał. Wyprostowałem motocykl, jak ręką odjął. Kolejne złożenie, kolejne dźgnięcie w klatkę. Przypuszczając, że jednak zmagam się z czynnikiem zewnętrznym, zwolniłem z zamiarem zjechania do depo. Dwa, może trzy winkle dalej był taki rozpiździec, że do dzisiaj bym się zrastał. Z wykrzywioną ze zdziwienia gębą przejechałem spacerkiem obok.

Okazało się, że w klatkę kuła mnie wykałaczka. Zwykły kawałek drewna , który sezon wcześniej trafił do wewnętrznej kieszeni kurtki i odszedł w niepamięć. Tak się dziwacznie złożyło, że uaktywnił się dopiero w chwili, kiedy z niepozornego przedmiotów zamienił się w potężny artefakt wpływający na bieg wydarzeń. Na tyle potężny, że po zejściu z motocykla musiałem wyciągać go z cycka. Cóż, lepsze to niż łuskanie żwiru.

Nie twierdzę, że od dzisiaj każdy ma sprawić sobie wyciorane Seiko albo chociaż wykałaczkę w podpince. Więcej, jestem przekonany, że tego typu akcje to zwykłe przypadki. W końcu to właśnie one chodzą po ludziach.

26 responses to “Przypadki chodzą po motocyklistach

  1. Też nie jestem przesądny. Rozsypana sól, gwizdanie na jachcie i czterolistne konicznynki są mi obojętne. Ale mimo to soli nie rozsypuję, bo szkoda, nie gwiżdżę na jachcie, bo Hornu nie opłynąłem, a koniczynkę jak znajdę, to się cieszę… bo kto wie…

    P.S.Oprawiłeś wykałaczkę w ramkę?

    • kind of like..magic shit ! ja nie mam rytuałów i wierzę tylko w nominalną wartośc polskiego złotego, ale….pewnego razu miałem jechac z rodziną do Krakowa po coś tam. W poprzedzającą wyjazd noc śniło mi się , że przyjechała do mnie siostra Mercedesem 190D(którego nie miała, ani nikt znany mi nie miał) No i następnego ranka jedziemy zgodnie z planem, z tata i siorą, ja prowadzę nie moją Alfę 147 i co nagle się dzieje ? z podporządkowanej wprost pod koła wjeżdża mi srebrny Mercedes! no i przyjebałem w niego, mimo, że dałem mocno po hamplach..na szczęście nikomu nic się nie stało…prekognicja, ot co!

  2. Jak już pozwalamy sobie na wspomnienia…
    wyjeżdzam samochodem z osiedla, zamknięta brama przede mną, otwieram ją z kluczyka… nagle w połowie drogi staje. Myślę no ładnie, pewnie padła.
    Rozglądam się i widzę, że za winklem blokuje ją kosz na śmieci. Ok, wysiadłem, przesunałem i po sprawie. (cała sytuacja trwawała 30-60s.)
    Ruszam, po 20m łapią mnie pierwsze światła. Stoję, patrzę przed siebie a nagle z za zakrętu wylatuje samochód kręcąc piruety. Od jednej krawędzi jezdni do drugiej.

    Gdyby nie brama i to że nie zdążyłem przejechać świateł byłym dokładnie w tym miejscu.

    Nie wierzyłem w to co się stało. Ta zacięta, brama… dała mi do myślenia.

  3. >K. , a myślałeś, że może jakbyś tego nie obejrzał, to nie zwróciłbyś na ten przypadek uwagi? chodzi o to, że stałbyś sobie na tych światłach i na widok tego kręcącego się auta pomyślałbyś jedynie – o boże, ale gośc manianę odpierdolił ? 🙂 zastanawiam się nad tym, film sobie obejrze jutro

  4. Podświadomość ma sporą siłę przebicia 🙂 niektóre zbiegi okoliczności sprawiają że zastanawiam się, czy aby nie mam jakichś nadprzyrodzonych mocy 😀 Jeśli już polecamy filmy o tematyce ludzkiego umysłu to polecam „Lucy”.

  5. Coś w tym musi być…. jakoś dwa tygodnie temu śniło mi się, że wglądam przez okno, a tam nie ma mojego auta (ukradli w domyśle). Następnego dnia wracam z pracy, a tu zniknął rower z klatki ….

  6. Jonas Israel, Chief Executive Officer
    Jonas Israel has over 2 decades with working experience in timber
    business. Israel created McCorry during The early nineties.
    Earlier than doing this, Jonas was in charge of a Malaysian lumbermill cum
    moulding.

    McCorry Group are a world Timber and Wood
    Buying and selling enterprise.They’ve provided resources located
    worldwide together with they own positioned buyers all
    over the world.

  7. こんにちは。自分は今月の末日で23歳と1か月になります。そして夏日が多い日になりました。ですから早く無駄な毛はをやりたいですよね。最近は、全国に脱毛専門のエステサロンがたくさんあります。やりたい場所は、人によって違いが、特に脱毛したいのは腕です。私は、女性に人気のシースリー池袋で脱毛しています。そのおかげで、かなりムダ毛が減っています。やはり自分で処理するのとは、効果が凄いです。あとちょっとシースリーに行ってムダ毛をなくしたいです。でも、脱毛専門のエステサロンに通ったとしても怖いのが脱毛にかかる費用です。それについては、先生に聞けばいいでしょう。他にも気になるのが、どれくらい通わないといけないのかです。僕はできれば、一年くらいですべて終わってくれると嬉しいです。まあ、今から行く人はカウンセリングしてみましょう。

  8. その車が雨が降ろうと槍が降ろうと欲しいといった車買取業者がいれば、相場以上の見積もりが示されることも可能性としては低くはないので、
    競争入札を使った無料の中古車一括査定をうまく活用していくことは賢明だと思います。
    インターネットの車買取一括査定サービスごとに、あなたの自動車の売却相場が流動します。相場価格が変わる主な理由は、
    その運営会社毎に、加入会社がいくらか代わるからです。
    車査定の場合、多様な着目点があり、それをベースとして導き出された見積もりと、車買取業者との相談によって、
    買取金額が決定されるものです。

Skomentuj

