Stan chorobliwie motocyklowy

Pisanie podczas choroby przysparza pewnych trudności. Raz, że chwila nieuwagi i katar leje się po rękach. Dwa, że człowiek cherla jak trabant, a powstałe w ten sposób turbulencje… No i straciłem całą myśl, właśnie dopadł mnie atak kaszlu. Kolejna sprawa – w czasie gorączki mózg pracuje jak na LSD. Lata gdzieś po zakamarkach świadomości, wygrzebuje cały zastany bajzel i radośnie wprowadza go do rzeczywistości. Stan w swojej naturze czysto motocyklowy.

Do grypy, która dopadła mnie dwa dni temu, podszedłem po męsku. Zrzuciłem ubranie, zabunkrowałem się w łóżku i po kilkuminutowej zadumie nad swoim życiem stwierdziłem, że wszystko co dobre szybko się kończy. Przypominają mi się słowa ojca kapelana Dominika, który, będąc już w dostojnym wieku, podczas największej zawieruchy kładł się bez ruchu i oznajmiał, że „szykuje się do życia wiecznego”. Problem polega na tym, że w moim przypadku stan ten utrzymuje się dłużej niż godzinę, a to już przerasta możliwości każdego mężczyzny.

W ogóle, to ciekawa sprawa z tym chorowaniem. Trochę ponad pół roku temu zaraza ścigała mnie hen, aż do Lausanne. I tam mnie wreszcie dopadła. Przed domem stały zapakowane motocykle, Masu wkurzał się, że kończy mu się urlop, a ja gorączkowo zastanawiałem się, co z tym fantem zrobić. Nie było wyjścia, trza było wsiadać i jechać. Przez pierwsze kilka kilometrów starałem się nie spaść z siodła. Tę sztukę mam na szczęście wybitnie opanowaną i wielokrotnie przećwiczoną. Problemy zaczęły się w chwili, w której mój własny katar postanowił skrócić te męki i zwyczajnie mnie utopić. Walcząc z odruchem wymiotnym przejechałem kolejne kilkadziesiąt kilometrów. I wtedy stał się cud.

Farfocel też złapał bakcyla.

Farfocel też złapał bakcyla.

Motocykl mnie wyleczył. Katar i kaszel zniknęły, jak ręką odjął. Gorączką pikowała w dół, aż w końcu…

Kurde, znowu totalnie się rozproszyłem. Tym razem smarkam. Cyklicznie.

…gorączka minęła, a ja poczułem się jak nowo narodzony. Mogłem wsłuchiwać się w silnik i czerpać przyjemność z ciągnących się wokół widoków. A co to było za miejsce, o ludziska! Niekończące się serpentyny, ośnieżone szczyty, trawa bardziej zielona niż na pulpitach Windows, a niebo bardziej niebieskie niż Gixxer prosto z salonu. Pięknie.  Niestety, sielanka urwała się w chwili, w której dojechałem do celu. Po zejściu z motocykla czułem się jak królik od baterii, któremu ktoś spiął styki i jednocześnie ukręcił główkę.

Nie wiem, jaki jest morał tej opowieści. Nie ma. Tak naprawdę od paru minut patrzę w sufit i przeklinam swoje położenie. W zasadzie to przeklinałbym, gdyby każdą rzuconą „kurwę” nie tłumił kaszel. Wiecie co? Pojeździłbym. Pojeździłbym jak cholera. To już ten moment, w którym motocyklowa abstynencja owocuje stanem krytycznym.

Jestem pewien, że stąd ta choroba.

9 responses to “Stan chorobliwie motocyklowy

  1. „Facet nie choruje. Facet od razu umiera.”

    ps. co to Gixxer musiałam wygooglować, ale trawa jak z Windows brzmi ok.

  2. Kiedy tylko przychodzi wiosna, zaczyna się sezon motocyklowy… i pylenie. Katar nie daje mi normalnie funkcjonować, ale znalazłem na niego metodę. Podczas jazdy przechodzi jak ręką odjął. Nie wolno tylko zatrzymywać się nawet na światłach, bo od razu wraca.

Skomentuj

